Kaip numesti 15 kilogramų iki vasaros?

svorio metimas

svorio metimasKadangi pavadinimas jau patraukė jūsų dėmesį, galime daryti išvadą, kad jau kuris laikas nesėkmingai kovojate su papildomais kilogramais arba nusprendėte paskaityti straipsnį vedami smalsumo. Taigi, ar įmanoma numesti tiek daug svorio vos per pusantro mėnesio?

Žinoma, kad įmanoma, jums tereikės badauti, alinti savo organizmą, lieti devintą prakaitą iki nualpimo ir nereikalingi kilogramai tikrai nukris. Jei pasiryžote tokiam eksperimentui su savo organizmu, turėtumėte žinoti vieną dalyką – per tokį trumpą laiką numesti kilogramai ne tik grįš, bet ir „atsives“ kelis papildomus draugus. Taip yra todėl, kad iš tikrųjų jūs atsikratėte labai nedaug riebalų, 15 kilogramų nukrito vandens, esančio organizme, ir raumenų sąskaita. Be to, organizmas, pajutęs, kad gauna mažiau maisto, pradeda ruoštis sunkiems laikams ir riebalus kaupia. Taigi, šiek tiek paradoksalu, kad svoris krenta, o riebalinis sluoksnis didėja, tiesa? Jei visa tai jau žinote, tačiau svoris vis tiek stovi vietoje lyg įkalta vinis, tikriausiai kyla klausimas, ką darote ne taip? Ar nepakenks sveikatai?

1 variantas: nesureguliavote mitybos. Subalansuota mityba yra 80 proc. jūsų sėkmės, žengiant lieknėjimo keliu, likusius 20 proc. sudaro fizinė veikla. Norint, kad svoris kristų, reikia sudeginti daugiau kalorijų, nei jų suvartojate. Visgi, apribojus suvartojamų kalorijų skaičių, negalima valgyti tai ko tik geidžia širdis, tik mažesniais kiekiais. Kodėl? Visų pirma, organizmas negaus pakankamai vertingųjų maistinių medžiagų, todėl jausite silpnumą, gali pradėti skaudėti galvą, pykinti, slinkti plaukai ir pan. Laikantis dietos, pagrindinis kalorijų kiekis turi būti gaunamas iš baltymų, t. y. liesos mėsos, žuvies, kiaušinių, liesų pieno produktų. Baltymai, patekę į organizmą nevirsta gliukoze, jie iš karto pradeda skaidytis, todėl riebaliukai dega, nes šiam procesui reikia daug energijos. Tiesa, padauginti baltymų arba laikytis baltyminės dietos nereiktų, nes gali sutrikti kepenų ir kasos veikla, todėl racioną būtina praturtinti ir geraisiais angliavandeniais – daržovėmis. Kartais galima pasimėgauti ir vaisiais, bet tai padaryti turėtumėte dar iki pietų. Kodėl? Dalis lieknėjančių arba bandančių sulieknėti nežino, kad vaisiuose yra labai daug fruktozės arba cukraus, pavyzdžiui, tradiciniuose lietuviškuose obuoliuose yra tiek fruktozės, kad odontologai rekomenduoja šiais gamtos skanėstai mėgautis labai saikingai. Ir kas galėjo patikėti, kad nuo nesaikingo mėgavimosi vaisiais ir svoris auga, ir dantys genda?

Dar viena klaida, kurią daro lieknėjantys – atsisako riebalų. Riebalų organizmui reikia, jie dalyvauja daugelyje organizmo procesų, jie padeda pasisavinti maistą ir yra vienas iš energijos šaltinių. Pats organizmas riebalų negali pasigaminti, todėl jam reikia jų gauti su maistu, todėl jei ant salotų užsipilsite šlakelį alyvuogių aliejaus ar suvalgysite riebesnį mėsos ar žuvies gabaliuką, dangus tikrai nesugrius.

2 variantas: per mažai judate. Metant svorį, fizinis aktyvumas yra būtinas ir tai tikrai nereiškia, kad turite eiti į sporto salę. Tiesiog raskite sau mielą ir malonią veiklą, kuria netingėtumėte ar nekompleksuotumėte užsiiminėti. Tai gali būti bėgimas, plaukimas, tenisas ar net paprasčiausias pasivaikščiojimas. Kiekvieną dieną bent valandai išeikite greitu žingsniu pasivaikščioti ir pasikeitimus greitai pajusite.

3 variantas: keliate sau per didelius tikslus. Jūsų geriausia draugė numetė 10 kilogramų, o jūs tik 5, laikraštyje perskaitėte, kad kažkokia pasaulinio garsi įžymybė atsikratė 15 kilogramų, o jus tik 5, išvada – reikia vytis, reikia dar labiau spausti. Ne! Nesekite kitais, išsikelkite savo asmeninius ir racionalius tikslus ir sėkmingai jų siekite, nesvarbu, kad procesas vyksta lėčiau, svarbu – rezultatai. Atminkite, kad jūsų tikslas kiekvieną dieną būti geresnei ar daugiau pasiekusiai ne už savo draugę, o už save.

 

 

Atkinsono dieta: daugiau privalumų ar žalos žmogaus organizmui?

Atkinsono dietos atsiliepimas

Atkinsono dietos atsiliepimasAtkinsono dieta – tai populiariausia ir efektyviausia dieta, apie kurią rašo ne vienas žinomas žurnalas, kurios laikosi ne viena šių laikų garsenybė. Šios dietos principas: visiškai atsisakyti angliavandenių ir neriboti riebalų bei baltymų. Tikriausiai ne vienam žmogui tai gali pasirodyti iš ties keistas sprendimas, tačiau kaip rodo rezultatai, vis dėlto veiksmingas.

Kodėl Atkinsono dieta veiksminga?

Atsisakius angliavandenių, svoris mažėja raumenų, taip pat ir vandens sąskaita. Negaunant jų, organizme pradeda skaldytis riebalai ir baltymai, todėl svoris krenta. Laikantis šios dietos, svarbiausia yra išbraukti angliavandenius iš savo raciono, tačiau visiškai nebūtina mažinti maisto porcijų. Taip pat svoris krenta ir nesitreniruojant sporto salėje, neliejant prakaito. Dažniausiai rezultatai, laikantis Atkinsono dietos, būna labai greiti ir akivaizdūs.

Internete galima rasti iš ties nemažai teigiamų ir neigiamų atsiliepimų apie Atkinsono dietą.

Neigiami atsiliepimai:

  1. Pirmas Atkinsono dietos atsiliepimas: laikantis šios dietos gali sutrikti žarnyno veikla, didėja rizika susirgti širdies bei kraujagyslių ligomis;
  2. Antras Atkinsono dietos atsiliepimas: vidurių užkietėjimas ir „blogas kvapas“ iš burnos, laikantis šios dietos, taps nuolatiniais žmogaus palydovais;
  3. Trečias Atkinsono dietos atsiliepimas: laikytis šios dietos draudžiama nėščioms moterims, žmonėms, sergantiems širdies ir kepenų ligomis.

Teigiami atsiliepimai:

  1. Pirmas Atkinsono dietos atsiliepimas: valgant daug mėsos, norėsis mažiau užkandžiauti;
  2. Antras Atkinsono dietos atsiliepimas: greitas svorio kritimas. Per dvi savaites įmanoma nusikratyti netgi 8 kg;
  3. Trečias Atkinsono dietos atsiliepimas: galima valgyti patiekalus, turinčius daug riebalų bei baltymų. Laikantis kitų dietų – juos reikėtų pamiršti.

Kiekvienas žmogus pats turi apsispręsti ar nori laikytis Atkinsono dietos ar ne. Tai individualus sprendimas, kurio negalima nei skatinti, nei riboti. Prieš nusprendžiant imtis šios dietos, patariama pasikonsultuoti su savo dietologu.