vegetariška dieta

Vegetariškos dietos nauda sveikatai

vegetariška dietaVegetarizmas yra kontraversiška tema – jo šalininkai teigia, kad vegetariška dieta ne tik prailgina gyvenimą, bet ir turi teigiamą poveikį žmogaus dvasinei būsenai. O šios gyvensenos kritikai savo ruožtu argumentuoja, jog mėsa – jau pernykščio žmogaus vartotas produktas, kuris yra svarbus proteinų šaltinis.

Turbūt objektyviausi žmogaus sveikatos vertintojai yra medikai, kurie teigia, jog vegetariška dieta gali ženkliai pagerinti tam tikrais negalavimais besiskundžiančio žmogaus sveikatą, tačiau svarbu, kad jos būtų laikomasi teisingai ir saikingai, stebint savo kūno reakciją į bet kokius ryškesnius pokyčius.

Pastebėta, kad vegetarai yra geresnės fizinės formos, turi kraujyje mažiau cholesterolio, mažesnį kraujo spaudimą, rečiau suserga širdies, inkstų ligomis, diabetu. Vegetarų mirtingumas nuo širdies ligų – apie 20 proc. mažesnis negu tų, kurie vartoja mėsą.

Žinoma, tyrimai rodo, kad žmonėms, perėjusiems prie vegetariškos ar veganiškos mitybos, linkęs atsirasti tam tikrų naudingųjų medžiagų trūkumas organizme. Dažniausiai pastebimas geležies, kalcio, cinko, riebiųjų rūgščių stygius. Trūkstant vitamino B12 ir geležies, vystosi mažakraujystė.

Kad šios problemos neištiktų pradedančiųjų vegetarų, jiems rekomenduojama per dieną tris kartus valgyti kalciu praturtinto maisto – tai gali būti riešutai, sojos produktai, įvairūs papildai. Nepaisant šios taisyklės kauluose atsiranda kalcio trūkumas, sumažėja jų tankis, padidėja kaulo lūžių rizika.

Kadangi visų vegetarizmo tipų atstovai atsisako mėsos – pagrindinio žmogui prieinamo baltymų šaltinio, pirmiausiai jiems reikia vartoti tokių produktų, kurie kompensuotų baltymus ir aminorūgštis. Šie produktai gali būti – ankštiniai, įvairios sėklos, grūdai, riešutai, soja, chia sėklos ir t.t.

Antras pagal svarbą elementas, kurio lygį organizme privalo kompensuoti vegetarai – geležis. Jos yra gausu juodosiose pupelėse, lęšiuose, anakardžiuose, razinose, sojose, avinžirniuose, pomidorų sultyse.

Taigi, nors dėl vegetarizmo reikia atsisakyti mėsos, kuri suteikia žmogui reikalingų baltymų, nereikėtų taip aukštinti šio produkto – tyrimai įrodė, jog perdirbtos mėsos gaminiuose randama vėžį sukeliančio nitrozamino. Šis elementas taip pat išsiskiria kepant mėsą ant ugnies. Tad kruopščiai suderinant savo dietą, vegetarizmas gali ne tik padėti numesti svorio, bet ir apsaugoti nuo vėžio.

 

 

Leave a Comment

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.