Kaip numesti 15 kilogramų iki vasaros?

svorio metimas

svorio metimasKadangi pavadinimas jau patraukė jūsų dėmesį, galime daryti išvadą, kad jau kuris laikas nesėkmingai kovojate su papildomais kilogramais arba nusprendėte paskaityti straipsnį vedami smalsumo. Taigi, ar įmanoma numesti tiek daug svorio vos per pusantro mėnesio?

Žinoma, kad įmanoma, jums tereikės badauti, alinti savo organizmą, lieti devintą prakaitą iki nualpimo ir nereikalingi kilogramai tikrai nukris. Jei pasiryžote tokiam eksperimentui su savo organizmu, turėtumėte žinoti vieną dalyką – per tokį trumpą laiką numesti kilogramai ne tik grįš, bet ir „atsives“ kelis papildomus draugus. Taip yra todėl, kad iš tikrųjų jūs atsikratėte labai nedaug riebalų, 15 kilogramų nukrito vandens, esančio organizme, ir raumenų sąskaita. Be to, organizmas, pajutęs, kad gauna mažiau maisto, pradeda ruoštis sunkiems laikams ir riebalus kaupia. Taigi, šiek tiek paradoksalu, kad svoris krenta, o riebalinis sluoksnis didėja, tiesa? Jei visa tai jau žinote, tačiau svoris vis tiek stovi vietoje lyg įkalta vinis, tikriausiai kyla klausimas, ką darote ne taip? Ar nepakenks sveikatai?

1 variantas: nesureguliavote mitybos. Subalansuota mityba yra 80 proc. jūsų sėkmės, žengiant lieknėjimo keliu, likusius 20 proc. sudaro fizinė veikla. Norint, kad svoris kristų, reikia sudeginti daugiau kalorijų, nei jų suvartojate. Visgi, apribojus suvartojamų kalorijų skaičių, negalima valgyti tai ko tik geidžia širdis, tik mažesniais kiekiais. Kodėl? Visų pirma, organizmas negaus pakankamai vertingųjų maistinių medžiagų, todėl jausite silpnumą, gali pradėti skaudėti galvą, pykinti, slinkti plaukai ir pan. Laikantis dietos, pagrindinis kalorijų kiekis turi būti gaunamas iš baltymų, t. y. liesos mėsos, žuvies, kiaušinių, liesų pieno produktų. Baltymai, patekę į organizmą nevirsta gliukoze, jie iš karto pradeda skaidytis, todėl riebaliukai dega, nes šiam procesui reikia daug energijos. Tiesa, padauginti baltymų arba laikytis baltyminės dietos nereiktų, nes gali sutrikti kepenų ir kasos veikla, todėl racioną būtina praturtinti ir geraisiais angliavandeniais – daržovėmis. Kartais galima pasimėgauti ir vaisiais, bet tai padaryti turėtumėte dar iki pietų. Kodėl? Dalis lieknėjančių arba bandančių sulieknėti nežino, kad vaisiuose yra labai daug fruktozės arba cukraus, pavyzdžiui, tradiciniuose lietuviškuose obuoliuose yra tiek fruktozės, kad odontologai rekomenduoja šiais gamtos skanėstai mėgautis labai saikingai. Ir kas galėjo patikėti, kad nuo nesaikingo mėgavimosi vaisiais ir svoris auga, ir dantys genda?

Dar viena klaida, kurią daro lieknėjantys – atsisako riebalų. Riebalų organizmui reikia, jie dalyvauja daugelyje organizmo procesų, jie padeda pasisavinti maistą ir yra vienas iš energijos šaltinių. Pats organizmas riebalų negali pasigaminti, todėl jam reikia jų gauti su maistu, todėl jei ant salotų užsipilsite šlakelį alyvuogių aliejaus ar suvalgysite riebesnį mėsos ar žuvies gabaliuką, dangus tikrai nesugrius.

2 variantas: per mažai judate. Metant svorį, fizinis aktyvumas yra būtinas ir tai tikrai nereiškia, kad turite eiti į sporto salę. Tiesiog raskite sau mielą ir malonią veiklą, kuria netingėtumėte ar nekompleksuotumėte užsiiminėti. Tai gali būti bėgimas, plaukimas, tenisas ar net paprasčiausias pasivaikščiojimas. Kiekvieną dieną bent valandai išeikite greitu žingsniu pasivaikščioti ir pasikeitimus greitai pajusite.

3 variantas: keliate sau per didelius tikslus. Jūsų geriausia draugė numetė 10 kilogramų, o jūs tik 5, laikraštyje perskaitėte, kad kažkokia pasaulinio garsi įžymybė atsikratė 15 kilogramų, o jus tik 5, išvada – reikia vytis, reikia dar labiau spausti. Ne! Nesekite kitais, išsikelkite savo asmeninius ir racionalius tikslus ir sėkmingai jų siekite, nesvarbu, kad procesas vyksta lėčiau, svarbu – rezultatai. Atminkite, kad jūsų tikslas kiekvieną dieną būti geresnei ar daugiau pasiekusiai ne už savo draugę, o už save.

 

 

Kiekvienas privalo žinoti savo KMI

KMI

KMIDauguma vyrų ir moterų šiais laikais itin rūpinasi savo išvaizda. Jie siekia būti lieknais, dailiais, turėti nepriekaištingus plaukus ar šypseną. Tam, kad visa tai turėti – kiekvienas žmogus privalo gyventi sveikai. Deja, tačiau ne visi žmonės yra užsispyrę, todėl norėdami greitai sulieknėti, jie atlieka įvairiausius bandymus su savo kūnu: laikosi dietų, marina save badu ar alinančiai sportuoja. Tam, kad svoris kristų palengva, o nukritęs laikytųsi pastovioje pozicijoje – būtina mesti svorį sveikai, su profesionalų (dietologų ir trenerių) pagalba.

Norėdami išsiaiškinti savo KMI, žmonės dažnai kreipiasi į specialistus. Tačiau, vis labiau pasaulyje populiarėjanti svorio matavimo įrankis – KMI skaičiuoklė. KMI skaičiuoklė – pats populiariausias žmogaus svorio įvertinimo būdas.

Naudodamasis KMI skaičiuokle, žmogus gali pamatyti savo sveikatos būklę, taip pat sužinoti ar sveria normaliai, ar per daug, o gal – per mažai. Tam, kad gyventume sveiką ir pilnavertišką gyvenimą, žmonių KMI turėtų būti 18,5 – 24,9. Tai pats idealiausias KMI.

Labai svarbu prisiminti, kad KMI skaičiuoklė yra netaikoma sportuojantiems asmenims, taip pat vaikams iki 18 metų ir asmenims nuo 75 metų.

Tam, kad sumažintume savo svorį – yra daugybė būdų. Tačiau, vis dėlto patys efektyviausi ir saugiausi:

  • Sveikos ir sureguliuotos mitybos laikymasis;
  • Aktyvus, tačiau nevarginantis sportas;
  • Visų žalingų įpročių (alkoholio, cigarečių) atsisakymas.

Tam, kad mūsų KMI liktų nepakitęs visą gyvenimą – privalome rūpintis savo sveikata. Tik turėdami normalų KMI, galėsime džiaugtis, jaustis pilnavertiškai ir didžiuotis savo kūnu bei užsispyrimu.

Norėdami mažinti arba didinti savo svorį – privalote kreiptis į dietologus. Jokiu būdu nesiimkite savavališkų veiksmų, nes tai gali nuvesti į dar blogesnę situaciją: kilogramų ataugimas, įvairių ligų atsiradimas, depresija.