Kokie baltymai geriausi savaitės mitybos plane?

Mitybos planas savaitei

Mitybos planas savaiteiTiek sportuojantys, tiek nesportuojantys asmenys privalo rūpintis savo mityba, kadangi tai užtikrina ne tik gražų žmogaus kūną, tačiau tuo pačiu ir sveiką organizmą. Mitybos planas savaitei šiuo metu yra labai dažnas pirkinys.

Daugelis susirūpina savo sveikata tik tada, kai pajaučia labai akivaizdžius sveikatos sutrikimus. Labai svarbu kiekvieną dieną suvartoti reikalingą kiekį baltymų, kadangi jie užtikrina žmogaus kūno sistemos funkcionavimą.

Mitybos planas savaitei neapsieina be baltymų, kurie turi būti vartojami kiekvieną dieną.

Baltymų nauda:

  • Baltymuose esančios aminorūgštys gerina smegenų veiklą.
  • Jos taip pat prisideda ir prie kur kas geresnės smegenų kraujotakos.
  • Baltymai papildo organizmą reikalingomis medžiagomis tuomet, kai žmogus užsiima aktyvia protine veikla.
  • Baltymai yra statybinė medžiaga, kuri padeda gražinti kūno linijas.
  • Reguliariai vartojant baltymus sumažinamas fizinis kūno nuovargis.

Svarbiausia, kad baltymus galima rasti daugelyje skirtingų produktų. Vienuose yra daugiau, kituose – mažiau. Skirtingą mitybą propaguojantys asmenys dažniausiai renkasi ir skirtingus produktus.

Patys populiariausi yra šie:

  1. Mėsos baltymai dažniausiai išskiriami kaip geriausi, tačiau paskutiniu metu vis dažniau kalbama apie tai, kad mėsa nėra naudinga žmogaus organizmui. Rekomenduojama valgyti vištieną, tačiau jos vartojimas turi būti gama minimalus. Siūloma valgyti du kartus per savaitę po 200 g. Medikai teigia, kad avienoje taip pat labai daug baltymų, kurie naudingi žmogaus organizmui. Aviena – gurmaniškas patiekalas, tad jos daug suvalgyti ir nepavyks.
  2. Kiaušiniai. Apie tai, kad kiaušiniai turi daug baltymų – sužinome jau vaikystėje. Labiausiai rekomenduojama valgyti kietai virtus kiaušinius, kadangi juose daugiausia ir išsaugoma naudingų baltyminių savybių.
  3. Pieno produktai taip pat turi daug baltymų. Norėtume tik akcentuoti, kad paskutiniu metu kalbama apie tai, kad reikėtų vartoti ne gyvūninės kilmės, tačiau augalinės kilmės pieną. Paprasčiausiai tokiu atveju Jūsų organizmas bus aprūpintas ne tik baltymais, tačiau ir kitomis medžiagomis. Labai rekomenduojama varškė, sojos bei ryžių pienas.
  4. Riešutai. Juose taip pat yra labai daug mums itin naudingų baltymų. Rekomenduojami graikiniai riešutai bei pistacijos. Tiek vienuose, tiek kituose yra labai daug reikalingų medžiagų organizmui.
  5. Soja ir kiti ankštiniai produktai. Apie juos galima labai daug išgirsti įvairios informacijos. Baiminamasi, kad soja yra modifikuota ir gali kenkti žmogaus organizmui. Visgi, kur yra saikas – organizmas bus patenkintas.

Mitybos planas savaitei kiekvienam žmogui gali būti labai skirtingas todėl tinkamą planą gali sudaryti zizas.lt. Svarbiausia, kad kiekvienas pagal savo poreikius atrastų tai, kas jam labiausiai tinka.

 

 

 

Kaip numesti 15 kilogramų iki vasaros?

svorio metimas

svorio metimasKadangi pavadinimas jau patraukė jūsų dėmesį, galime daryti išvadą, kad jau kuris laikas nesėkmingai kovojate su papildomais kilogramais arba nusprendėte paskaityti straipsnį vedami smalsumo. Taigi, ar įmanoma numesti tiek daug svorio vos per pusantro mėnesio?

Žinoma, kad įmanoma, jums tereikės badauti, alinti savo organizmą, lieti devintą prakaitą iki nualpimo ir nereikalingi kilogramai tikrai nukris. Jei pasiryžote tokiam eksperimentui su savo organizmu, turėtumėte žinoti vieną dalyką – per tokį trumpą laiką numesti kilogramai ne tik grįš, bet ir „atsives“ kelis papildomus draugus. Taip yra todėl, kad iš tikrųjų jūs atsikratėte labai nedaug riebalų, 15 kilogramų nukrito vandens, esančio organizme, ir raumenų sąskaita. Be to, organizmas, pajutęs, kad gauna mažiau maisto, pradeda ruoštis sunkiems laikams ir riebalus kaupia. Taigi, šiek tiek paradoksalu, kad svoris krenta, o riebalinis sluoksnis didėja, tiesa? Jei visa tai jau žinote, tačiau svoris vis tiek stovi vietoje lyg įkalta vinis, tikriausiai kyla klausimas, ką darote ne taip? Ar nepakenks sveikatai?

1 variantas: nesureguliavote mitybos. Subalansuota mityba yra 80 proc. jūsų sėkmės, žengiant lieknėjimo keliu, likusius 20 proc. sudaro fizinė veikla. Norint, kad svoris kristų, reikia sudeginti daugiau kalorijų, nei jų suvartojate. Visgi, apribojus suvartojamų kalorijų skaičių, negalima valgyti tai ko tik geidžia širdis, tik mažesniais kiekiais. Kodėl? Visų pirma, organizmas negaus pakankamai vertingųjų maistinių medžiagų, todėl jausite silpnumą, gali pradėti skaudėti galvą, pykinti, slinkti plaukai ir pan. Laikantis dietos, pagrindinis kalorijų kiekis turi būti gaunamas iš baltymų, t. y. liesos mėsos, žuvies, kiaušinių, liesų pieno produktų. Baltymai, patekę į organizmą nevirsta gliukoze, jie iš karto pradeda skaidytis, todėl riebaliukai dega, nes šiam procesui reikia daug energijos. Tiesa, padauginti baltymų arba laikytis baltyminės dietos nereiktų, nes gali sutrikti kepenų ir kasos veikla, todėl racioną būtina praturtinti ir geraisiais angliavandeniais – daržovėmis. Kartais galima pasimėgauti ir vaisiais, bet tai padaryti turėtumėte dar iki pietų. Kodėl? Dalis lieknėjančių arba bandančių sulieknėti nežino, kad vaisiuose yra labai daug fruktozės arba cukraus, pavyzdžiui, tradiciniuose lietuviškuose obuoliuose yra tiek fruktozės, kad odontologai rekomenduoja šiais gamtos skanėstai mėgautis labai saikingai. Ir kas galėjo patikėti, kad nuo nesaikingo mėgavimosi vaisiais ir svoris auga, ir dantys genda?

Dar viena klaida, kurią daro lieknėjantys – atsisako riebalų. Riebalų organizmui reikia, jie dalyvauja daugelyje organizmo procesų, jie padeda pasisavinti maistą ir yra vienas iš energijos šaltinių. Pats organizmas riebalų negali pasigaminti, todėl jam reikia jų gauti su maistu, todėl jei ant salotų užsipilsite šlakelį alyvuogių aliejaus ar suvalgysite riebesnį mėsos ar žuvies gabaliuką, dangus tikrai nesugrius.

2 variantas: per mažai judate. Metant svorį, fizinis aktyvumas yra būtinas ir tai tikrai nereiškia, kad turite eiti į sporto salę. Tiesiog raskite sau mielą ir malonią veiklą, kuria netingėtumėte ar nekompleksuotumėte užsiiminėti. Tai gali būti bėgimas, plaukimas, tenisas ar net paprasčiausias pasivaikščiojimas. Kiekvieną dieną bent valandai išeikite greitu žingsniu pasivaikščioti ir pasikeitimus greitai pajusite.

3 variantas: keliate sau per didelius tikslus. Jūsų geriausia draugė numetė 10 kilogramų, o jūs tik 5, laikraštyje perskaitėte, kad kažkokia pasaulinio garsi įžymybė atsikratė 15 kilogramų, o jus tik 5, išvada – reikia vytis, reikia dar labiau spausti. Ne! Nesekite kitais, išsikelkite savo asmeninius ir racionalius tikslus ir sėkmingai jų siekite, nesvarbu, kad procesas vyksta lėčiau, svarbu – rezultatai. Atminkite, kad jūsų tikslas kiekvieną dieną būti geresnei ar daugiau pasiekusiai ne už savo draugę, o už save.

 

 

Papildai sportininkams: ką būtina žinoti?

papildai sportininkams

Nuolatos tobulėjanti farmacijos pramonė siūlo daugybę dirbtinai sukurtų medžiagų, kurios gerina mūsų sveikatą ir padeda atgauti jėgas. Pastaruoju metu vaistinės siūlo įsigyti ne tik gydytojų rekomenduojamus vaistus, kurie stiprina mūsų organizmą, bet ir įvairius maisto papildus, kurie suteikia energijos ir aprūpina mus vitaminais. Šiandien itin vertinami maisto papildai, skirti sportininkams. Nors sportuojama dėl skirtingų priežasčių (vieni nori atsikratyti papildomų kilogramų, kiti nori būti stipresni, tretiems svarbu išryškinti ir patobulinti vieną ar kitą kūno dalį), tačiau visuomenėje paplitusi nuomonė, kad siekiant geriausių rezultatų yra būtini trys dalykai: tinkamos treniruotės, subalansuota mityba ir maisto papildai.

Farmacijos pramonė siūlo įvairiausius dirbtinius medikamentus, tačiau dažniausiai pats geriausias pasirinkimas yra šviežios daržovės ir vaisiai, kuriuose galima atrasti visų mums būtinų vitaminų ir mineralinių medžiagų (pvz., daugelis sportininkų labai vertina bananus, kurie suteikia energijos, bet neapkrauna skrandžio). Deja, itin dažnai vaisių ir daržovių nauda pamirštama, o natūralūs vitaminai ir mineralai keičiami dirbtinai sukurtais preparatais – net ir vaistinės darbuotojai teigia, kad maisto papildai labai naudingi mūsų sveikatai. Vis dėlto turėtumėte išlikti budrūs ir prisiminti, kad toks požiūris tik iš dalies teisingas.

Iš tiesų aktyviai sportuojantys asmenys neteka vitaminų  ir mineralinių medžiagų, būtinų mūsų gerai savijautai, todėl prarastą vitaminų dalį turime kompensuoti maisto papildais, kurie praturtina mūsų dienos racioną, suteikia energijos ir padidina ištvermingumą. Deja, daugelis sportininkų, girdėdami panašius agitacinius šūkius („vartokite šiuos papildus ir būsite sveiki bei stiprūs!“), pamiršta, kad papildai nėra maisto pakaitalas (tai greičiausiai jums primins ir vaistinės darbuotojas), o pageidaujamas preparatas, kaip ir bet koks kitas produktas, kurį jums siūlo farmacijos pramonė, turi būti vartojamas tik pasikonsultavus su specialistais – dietologu ar šeimos gydytoju.

Kalbėdami apie maisto papildus daugelis žmonių pasiskirsto į dvi dideles grupes – vieni teigia, kad tai neatsiejama sėkmingų treniruočių dalis, kiti tvirtina, kad papildų žala mūsų organizmui yra nepataisoma. Šiuo atveju ir vieni, ir kiti klysta. Aktyviai sportuojantiems žmonėms neužtenka su maistu gaunamų naudingų medžiagų, todėl papildai kartais net būtini, vis dėlto netinkamai pasirinkti (ar netinkamai vartojami) produktai gali padaryti ir daug žalos. Daugiausia problemų kyla tuomet, kai papildai perkami atsižvelgus į draugų patarimus ir imama nebekreipti dėmesio į įprastą mitybą (juk papildai visagaliai!). Neretai tokiu atveju vietoj didesnio jėgų antplūdžio juntamas silpnumas, o imuninė sistema tampa lengvai pažeidžiama. Labai svarbu prieš įsigyjant papildus pasikonsultuoti ne tik su vaistinės darbuotoju, bet ir su treneriu ar sporto gydytoju, kurie, atsižvelgdami į jūsų fizinį pajėgumą ir mitybos ypatumus, gali paskirti tinkamus produktus. Iš tiesų didžiausios problemos ir kyla ne dėl pačių maisto papildų, o dėl sportininkų, kurie vartoja netinkamus papildus milžiniškais kiekiais ir dažniausiai nekreipia dėmesio į šalutinius poveikius (papildų vartojimas nenutraukiamas, nes gaila išleistų pinigų arba tikimasi, kad nepageidaujamas poveikis greit praeis). Toks atsainus požiūris greitu metu privers išleisti krūvas pinigų imuninės sistemos atstatymui ir įvairių sveikatos sutrikimų gydymui.

Jei nusprendėte įsigyti maisto papildų, visų pirma turėtumėte išsiaiškinti savo mitybos ypatumus: kokius produktus reguliariai valgote, kiek ir kokių maistinių medžiagų bei vitaminų gaunate ir kokių vitaminų jums trūksta. Nepamirškite, kad maisto papildai, skirti sportininkams, yra labai koncentruoti. Tai reiškia, kad dažniausiai jie viršija tam tikrų medžiagų rekomenduojamą paros normą. Be to, kai kurie maisto papildai yra skirti tik žmonėms, užsiimantiems profesionaliu sportu. Tokių papildų neturėtų gerti savamoksliai sportininkai, kadangi juose vitaminų ir maistinių medžiagų kiekiai rekomenduojamą paros normą gali viršyti net 10 kartų, o vidutinio fizinio aktyvumo žmogus tokio kiekio nesugeba nei pašalinti, nei sudeginti – medžiagos kaupiasi organizme ir laikui bėgant ima kenkti imuninei sistemai. Specialistai, kurių interesų sritis – farmacijos pramonė ir maisto papildai, perspėja, kad naujokams itin griežtai draudžiama pirkti stiprius ir puikius rezultatus žadančius papildus, kadangi jie gali sukelti milžinišką žalą jauno žmogaus sveikatai. Iš tiesų greitą efektą sukeliantys maisto papildai nerekomenduotini niekam (net ir aktyviai sportuojantiems žmonėms), kadangi jie sukelia šoko reakciją organizme (dėl to patiriamas didelis stresas), o pasiektas rezultatas yra laikinas, nes organizmas yra priverstas maksimaliai kovoti su naujovėmis.

Šios srities specialistai teigia, kad net ir geriausi papildai negali pakeisti racionalios ir tinkamai subalansuotos mitybos – mūsų organizmas yra ne tik sudėtinga, bet ir jautri sistema, todėl tiek tam tikrų medžiagų perteklius, tiek jų trūkumas gali pakenkti imuninei sistemai. Papildus reikėtų pradėti vartoti tik įvertinus savo fizinį krūvį, mitybą, norimo įsigyti papildo sudėtį ir jame esančių medžiagų galimą poveikį organizmui. Deja, dažniausiai papildai vartojami tik (geriausiu atveju) pasitarus su vaistinės darbuotoju ar treneriu, kurie neturi galimybių įvertinti, kas labiausiai tinka konkrečiam asmeniui. Be to, daugelis neprofesionalių sportininkų, išleidę krūvas pinigų maisto papildams ir nesulaukę norimo rezultato, nusprendžia, kad papildas jiems per silpnas ir ima didinti dozes, o tai gali sukelti milžinišką žalą.

Profesionalūs sportininkai tvirtina, kad norint siekti aukštų  rezultatų, būtina tinkamai maitintis, aktyviai gyventi ir jokiu būdu neeksperimentuoti su maisto papildais – privalote vartoti tik jums tinkančius papildus numatytomis dozėmis. Nepamirškite, kad visi esame skirtingi, todėl tai, kas tinka vienam, netiks kitam. Asmenys, norintys užsiauginti kūno masę arba patobulinti kūno formas, turi valgyti šešis kartus per dieną, maždaug kas 2–3 valandas. Taip organizmas geriau įsisavins visas maisto medžiagas, kurios yra būtinos raumenų augimui.

Sportininkams skirti maisto papildai gali padėti pasiekti aukštų  rezultatų, tačiau nepamirškite, kad jie privalo būti vartojami saikingai ir tik pasitarus su specialistais. Labai svarbu įvertinti savo mitybos įpročius ir subalansuoti racioną. Įvertinti, kokių vitaminų ar maistinių medžiagų trūksta konkrečiam žmogui – sudėtingas ir specifinių žinių reikalaujantis darbas, todėl daugelis žmonių varginasi bent jau apytiksliai paskaičiuoti, kiek ir kokių medžiagų jie gauna kasdien su maistu ir kokių medžiagų jiems trūksta, siekiant geriausių rezultatų.